Za neizkušene je optimizacija spletne strani (SEO) lahko naravnost zastrašujoča. Začetki so razmeroma enostavni, vendar če želite uspeti v posebno tekmovalnem okolju, se morate optimizaciji popolnoma posvetiti. Morali se boste izobraževati, pridobivati nova znanja in spretnosti, se posvetovati s strokovnjaki glede težav, ki jih ne boste znali rešiti sami, in nenehno povečevati raznolikost in intenzivnost vaših strategij.

Večja podjetja zadevo pogosto rešijo tako, da zaposlijo SEO-strokovnjaka, ki opravi optimizacijo namesto njih. Če si tega ne morete privoščiti, morate za optimizacijo poskrbeti sami. Če ste majhno podjetje, je lahko cena v obeh primerih previsoka. Po eni strani je zaposlitev ali najem SEO-strokovnjaka draga, po drugi strani pa lahko optimizacija vam osebno vzame ure in ure, ki bi jih lahko bolj produktivno porabili za druge dejavnosti.

Preden se odločite, ali se vam bolj splača najeti SEO-strokovnjaka ali da sami opravite to nalogo, si poglejmo, koliko časa dejansko vzame optimizacija spletne strani.

Na kratko…

Zelo odvisno. Čas, ki je potreben za optimizacijo, je odvisen od številnih dejavnikov. Vsako podjetje ima različne potrebe, različne stranke, različne konkurente in različne cilje.  Če se želite visoko uvrstiti s stotinami ključnih besed proti močni konkurenci, boste morali v SEO vložiti veliko več časa kot nekdo, ki se želi uvrstiti višje samo na lokalni ravni.

Taka je resnica in dejansko stanje. Ta kratek odgovor povprečnemu podjetniku ne pomaga oceniti časa in stroška, ki bo potreben za SEO, zato si bomo v nadaljevanju ogledali nekatere elemente, ki vam bodo pomagali pri analizi. A zapomnite si: na področju SEO ne obstaja en in edini odgovor, ki bi veljal za vse in ustrezal vsem.

Večina, ki bo prebrala ta članek, bodo najverjetneje lastniki majhnih in srednje velikih podjetij, tako da bo velik del analize najbolj ustrezal prav takim podjetjem. Predvideni časovni okviri so prav tako samo ocene in bodo odvisni od obsega in moči vaše kampanje.

On-site optimizacija: Ureditev spletne strani

Prvi koraki, ki jih boste morali narediti v SEO-kampanji, je ustrezna ureditev spletne strani za nadaljnjo optimizacijo. To lahko vključuje:

  •         preoblikovanje spletne strani,
  •         strukturiranje in posodobitev zemljevida strani,
  •         ponudba intuitivne navigacije, vključno z mikroformatiranjem,
  •         vključevanje ustreznih naslovnih tagov in meta tagov na celotni strani,
  •         preverjanje, ali so na strani kakšne napake, še posebej Napaka 404: Strani ni mogoče najti (ang. Error 404: Not Found) ali »Bad Code«),
  •         izboljšanje hitrosti delovanja spletne strani in/ali
  •         povečanje varnosti strani.

To je pravzaprav samo peščica stvari, ki jih boste morali narediti na začetku. Če bi našteli vse, bi se članek precej podaljšal. Na začetku je treba opraviti veliko stvari, toda dobra stran tega je, da jih boste morali narediti samo enkrat. Nekatere druge stvari, ki jih bomo omenili pozneje, pa je treba opravljati redno.

Predvideni čas: Od deset do štirideset ur, odvisno od velikosti spletne strani in njenega trenutnega stanja. Ta čas ne velja razvoj in oblikovanje povsem nove strani.

On-site optimizacija: Redno preverjanje strani in odpravljanje težav

Ko opravite začetne korake, večina optimizacije, ki vas še čaka, je osnovana na rednem preverjanju, spreminjanju in prilagajanju spletne strani.

Na primer, priporočljivo je, da se enkrat na teden prijavite v Google Search Console (prej Google Webmaster Tools) in preverite, ali so se pojavile kakršnekoli napake pri iskanju (ang. crawl errors) ali podvojeni opisi. Prav tako je treba redno posodabljati zemljevid spletne strani. Ta opravila ne vzamejo veliko časa, razen če pride do težav in napak, ki jih boste morali odpraviti.

Predvideni čas: Približno tri do dvanajst na teden, odvisno od velikosti spletne strani ter količine morebitnih napak in težav.

Razvoj vsebine

Razvoj vsebine je zapleteno področje, saj je najbolj nepredvidljivo. Če nameravate na spletni strani objaviti samo eno objavo na teden, potem boste to delo zlahka opravili sami v nekaj urah tedensko. Če pa želite vsak dan napisati eno ali celo več objav v različnih formatih, potem lahko to delo hitro preseže zahteve enega polnega delavnika.

Predvideni čas: Od tri do petdeset ur na teden.

Gradnja povratnih povezav in objavljanje na drugih spletnih straneh

To področje optimizacije se lahko izvaja z zelo raznolikimi strategijami. Občasna gradnja povratnih povezav in njihovo objavljanje na družabnih omrežjih ne zahteva ne veliko dela ne veliko časa. Vendar pa če želite objavljati povratne povezave na različnih družabnih omrežjih in nenehno ciljate na pridobitev novih obiskovalcev, boste potrebovali za dosego tega cilja veliko več časa.

Predvideni čas: Od pet do petindvajset ur na teden.

Lokalna optimizacija in periferne strategije

Na voljo je še veliko drugih strategij, ki jih lahko vključite v vašo SEO-kampanjo. Na primer, lahko se osredotočite na to, da pridete v čim več spletnih in poslovnih imenikov na lokalni ravni, s čimer se boste uvrstili višje v lokalnih iskanjih. Te strategije niso nujne, lahko pa precej pripomorejo k vašemu uspehu.

Predvideni čas: Do petnajst ur na teden.

Merjenja in analize

Nekaj časa boste morali posvetiti tudi tej pomembni nalogi, in sicer merjenju učinka vaših strategij in analiziranju, kako lahko učinek še povečate. Te naloge ne smete jemati zlahka in bo na koncu odločila o uspehu ali neuspehu vaše kampanje. Učinek lahko preverjate dnevno, tedensko ali mesečno – ali nekje vmes.

Predvideni čas: Eno do dve uri na teden.

Za konec…

Kot rečeno, je čas, ki je predviden za določene naloge, ocenjen za majhna do srednje velika podjetja, in kot vidite, je časovni okvir za izpeljavo SEO-kampanje res širok. Če seštejemo vse predvidene ure dela na teden, je za izvajanje SEO-kampanje potrebnih od 12 do 104 ur na teden. Če si vzamete 12 ur na teden za optimiziranje, nikar ne pričakujte, da boste kaj hitro splezali proti vrhu. Če želite najboljše rezultate v najkrajšem možnem času, premislite o zaposlitvi strokovnjaka, najemu zunanjega izvajalca ali agencije.

Vzemite si nekaj časa in dobro premislite, kako pomemben je SEO za vaše podjetje in kje trenutno stoji vaše podjetje v primerjavi z drugimi konkurenti. Šele takrat boste lahko natančneje določili, koliko časa bi vam SEO vzel.

Kot velja za druge strategije, več časa ko ste pripravljeni vložiti, več lahko sčasoma pridobite. Vendar pa se tudi zavedajte, da lahko hitro potrošite veliko denarja za optimizacijo, pridobite pa skorajda nič, če vaše podjetje za to še ni pripravljeno.

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja