Vsi poznamo osnovne korake, ki jih je treba narediti, ko delamo raziskavo ključnih besed za določeno spletno stran. Vendar pa obstaja nekaj spletnih strani, pri katerih je optimizacija težavnejša. Rubrika Pogosto zastavljena vprašanja (ang. Frequently Asked Questions, FAQ) brez dvoma pade v to kategorijo. Pri optimiziranju te rubrike je najbolje najprej pod drobnogled vzeti izkušnje, ki jih ima vaša stranka z vašim podjetjem ali blagovno znamko.

1.    Pozanimajte se, kaj zanima vaše stranke

Če želite resnično vedeti, kaj zanima obstoječe in potencialne stranke in kakšne odgovore potrebujejo, je najbolje, da jih to posredno ali neposredno vprašate. Zelo veliko možnosti je, da bi stranka vašim prodajalcem ali oddelku za pomoč strankam postavila enaka vprašanja, kot jih vtipka v Google.

Kaj vaše obstoječe in potencialne stranke zanima, lahko izveste na različne načine:

  • Govorite osebno s strankami. Pojdite do strank v vaši trgovini ali kontaktirajte potencialne stranke in jih vprašajte, če imajo kakšna vprašanja, na katera niso našla odgovora na spletu.
  • Govorite s prodajalci v vaši trgovini ali z zaposlenimi, ki so del vaše prodajne ekipe. Veliko možnosti je, da so vaši prodajalci tisti, na katere se stranke najprej obrnejo, če na vaši spletni strani ne najdejo odgovora, ki ga iščejo. Če ne morete s stranko osebno stopiti v stik, vam bodo vaši zaposleni znali najbolje povedati, kaj najpogosteje zanima vaše obstoječe in potencialne stranke.
  •  Vprašajte stranke na posreden način. Včasih ne morete osebno govoriti s strankami niti jih ne morete poklicati po telefonu. V takem primeru lahko na svoji spletni strani naredite anketo, v kateri obiskovalce vaše spletne strani povprašate, ali so zadovoljni z informacijami, ponujenimi na spletni strani, ali imajo še kakšna neodgovorjena vprašanja ipd. V anketo je priporočljivo vključiti vprašanja odprtega tipa, na primer »Imate še kakšno vprašanje, na katerega vam naša spletna stran ni ponudila odgovora?« ali pa »Ste na naši spletni strani našli odgovore na vsa vaša vprašanja?«.

2.    Poiščite večbesedne izraze, ki se pojavijo v vprašanjih strank

Prvotna raziskava ključnih besed mora biti osnovana na vprašanjih, za katera veste, da zanimajo vaše stranke. Dodatne ključne besede boste raziskali, ko izveste, kaj še zanima potencialne ali obstoječe stranke.

Niste prepričani, ali stranke zanima, kakšna je vaša politika glede vračila izdelkov, potem ko je embalaža že odprta? Raziščite večbesedne izraze, kot so »vračilo«, »vračilo blaga« in »odprta embalaža« z uporabo orodij, kot je Google AdWords Načrtovalnik ključnih besed. Ne pričakujte, da boste našli kopico iskanj za te izraze, a na podlagi rezultatov boste gotovo lažje ocenili, kateri izrazi so pomembni in kateri ne.

Ko se odločate, katere večbesedne izraze bi raziskali, je vedno dobro imeti čim več informacij. Govorite s svojimi prodajniki, prodajalci v vaših trgovinah, zaposlenimi, ki delajo na oddelku za pomoč strankam, in jih vprašajte, kakšna vprašanja stranke postavljajo in katere podatke o podjetju, izdelkih ali storitvah morajo stranke vedeti. Vprašajte jih tudi, kakšne težave se pojavljajo, potem ko stranka že sklene določen posel (nakup izdelka, storitve itn.) z vašim podjetjem.

V rubriko Pogosto zastavljena vprašanja poskušajte vključiti tudi čim več vprašanj, na katere se stranke ne spomnijo, preden ne sklenejo določenega posla z vašim podjetjem.

3.    Redno preverjajte uspešnost sprememb

Najdite ustrezen način za testiranje uspešnosti sprememb in posodobitev v rubriki Pogosto zastavljena vprašanja. Potem ko stran posodobite, vzpostavite spletno anketo, v kateri vprašate obiskovalce, ali so na spletni strani našli odgovore na vsa svoja vprašanja.

Druga možnost je, da stopite s strankami neposredno v stik in jih osebno vprašate, ali jim je spletna stran ponudila vse potrebne odgovore.

Ali pa obiščite ali kontaktirajte vaše prodajnike in zaposlene na oddelku za pomoč strankam ter se pozanimajte, ali so stranke po posodobitvi spletne strani bolj zadovoljne, ali je število zastavljenih vprašanj padlo oziroma ali so začele stranke zastavljati drugačna vprašanja.

Na podlagi teh informacij boste ugotovili, ali vaša rubrika Pogosto zastavljena vprašanja zajema ustrezna vprašanja in odgovore oziroma ali jo je treba še dopolniti in posodobiti. Morda boste odkrili še več področij, ki jih morate zajeti v rubriki za večje zadovoljstvo strank.

Redno preverjajte ustreznost ključnih besed. Trendi iskanja se stalno spreminjajo, zato morate redno preverjati, ali so izrazi, ki jih uporabljate na svoji spletni strani, še vedno primerni in ustrezajo vprašanjem, ki jih postavljajo vaše stranke.

4.    Nekatera vprašanja niso primerna za javen odgovor na spletu

Vedno obstajajo določena vprašanja, ki jih stranke postavljajo, na katere pa ne smete odgovoriti na spletu. Morda je odgovor odvisen od potreb stranke ali pa je odgovor zaupne narave in je namenjen samo določeni stranki.

Obstaja veliko razlogov, zakaj ne bi želeli na vsa vprašanja odgovoriti javno na spletu. Pozanimajte se pri zaposlenih, ki prihajajo v neposreden stik s strankami, katera vprašanja so primerna za javen odgovor na spletu in na katera je primerneje odgovoriti na štiri oči.

Če ljudje pogosto sprašujejo določeno vprašanje in bi ga zato morali vključiti med pogosto zastavljena vprašanja na spletu, vendar je odgovor zaupne narave ali odvisen od različnih dejavnikov, vključite vprašanje v rubriko in podajte odgovor, v katerem daste strankam jasna navodila, koga naj kontaktirajo, da dobijo želeni odgovor.
Ustvarjanje rubrike Pogosto zastavljena vprašanja morda res zveni enostavno, vendar pa je sama izvedba pogosto precej težavna. Poskusite zgornje nasvete in nam zaupajte, ali so vam bili v pomoč. Kakšne strategije pa vi uporabljate pri optimiziranju rubrike Pogosto zastavljena vprašanja?

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja