spletno-oblikovanje-RWD

Ste že kdaj poskusili brati časopis 30 m stran s pomočjo daljnogleda? Tako se namreč počutijo mobilni obiskovalci vaše spletne strani, če ta ni optimizirana za mobilne telefone.

Veliko tržnikov si prizadeva najti pravi način, s katerim bi uspešno pritegnili vse vrste spletnih uporabnikov – in prav imajo! Moderni uporabniki imajo na voljo nešteto različnih naprav, prek katerih se lahko povežejo na medmrežje, vsaka izmed naprav pa ima svojo velikost zaslona, resolucijo in zmogljivost.

Odzivni spletni dizajn (ang. RWD, responsive web design) je postal temeljno merilo novim projektom spletnega preoblikovanja, predvsem po zaslugi svoje spremenljive narave in zmožnosti prilagajanja zaslonom različnih naprav. Odzivni dizajn je za tržnike pravo olajšanje, saj je z njegovo pomočjo njihova spletna stran ustrezno prikazana na ekranih vseh velikosti.

Pa vendar bitka s tem še ni končana. Preostanek se skriva v zagotovitvi, da vaša stran uspešno deluje na celotni paleti številnih naprav. Ali vaši uporabniki najdejo to, kar so iskali? Se opravila izvajajo nemoteno? Se vaša stran nalaga dovolj hitro? Glede zmogljivosti se pojavlja kar nekaj vprašanj, na katera odzivni dizajn žal ni vedno odgovor. Pomembno je le, da premislite o njih, preden se lotite preoblikovanja strani.

V nadaljevanju sledi nekaj najboljših praks v zvezi z uporabo odzivnega dizajna.


V mislih imejte „najprej mobilno“

Cisco navaja, da se je prenos mobilnih podatkov v letu 2013 povečal za 81 odstotkov v primerjavi s prenosom podatkov v letu 2012. Predvideva, da bodo do konca leta 2016 tablični računalniki presegli 15 odstotkov svetovnega mobilnega podatkovnega prometa, letna stopnja rasti tržnega deleža tablic pa naj bi bila med letoma 2013 in 2018 kar 41 odstotna. A kljub temu, da prodaja osebnih računalnikov miruje, se na milijone ljudi še vedno zanaša na svoj namizni računalnik in le-tega vsakodnevno uporablja kot svoj univerzalni kanal za delo, komunikacijo in za raziskovanje izdelkov ter storitev. Pristop do oblikovanja spletnih strani s poudarkom na mobilnem prikazu pomeni, da bo spletni dizajn osredotočen na mobilnega uporabnika in njegovo uporabniško izkušnjo. Najprej ugotovite, kakšna sploh je optimalna uporabniška izkušnja mobilnega uporabnika, in nadaljujte od tam. Tako bo veliko lažje, kot če bi začeli z dizajnom spletne strani za namizni računalnik, potem pa počasi odvzemali stran komponente, da bi dizajn prilagodili tudi tablici ali pametnemu telefonu.

Če se boste najprej osredotočili na mobilnike, boste tako ustvarili veliko bolj učinkovit spletni dizajn, uporabniki pametnih telefonov in tabličnih računalnikov pa ne bodo le naknadna misel. Pri oblikovanju strani, ki je usmerjeno na mobilnike, imejte vedno v mislih tri preprosta vodila: boljše, hitrejše, lažje. Boljša vsebina, hitrejši nalagalni čas in lažja navigacija.

Nekaj namigov za uspešno izdelavo odzivnih spletnih strani

Kljub temu, da večina tržnikov razume pomen odzivnega dizajna, se jim včasih zdi prehod na omenjeni dizajn kar malce zastrašujoč. Če ne zaradi drugega, pa zaradi velikega obsega projekta. V nadaljevanju sledi nekaj ključnih nasvetov za uspešno oblikovanje:

Spoznajte svoje stranke

Katere strani vašega spletnega mesta so najbolj obiskane prek določenih naprav? Če bi radi izvedeli, katere naprave uporabljajo spletni obiskovalci za brskanje po spletu, obisk vaše strani in katere informacije iščejo najpogosteje, se zakopljite globoko v Googlove spletne analitike. S pomočjo pridobljenih podatkov boste lahko iz trženjskega vidika sklepali bolj ustrezne odločitve.

Ne pozabite na mobilne telefone

Čeprav bo odzivno oblikovana spletna stran videti odlično na vsaki napravi, so pomanjkljivosti odzivnega dizajna najbolj vidne ravno pri mobilni uporabniški izkušnji. Preverite, ali vaša spletna stran uspešno deluje na pametnih telefonih. Osredotočite se predvsem na nalagalni čas strani in velikost datotek. (Morda vam bo pri tem v pomoč orodje Mobile Grader.)

Opredelite svoje namene glede vključevanja potrošnikov že na začetku

Če ste dali prednost ustvarjanju skupine potencialnih kupcev, preglejte svojo vsebino in elemente, s katerimi potrošnike pozivate k dejanju, in zagotovite, da so primerni za uporabnike različnih naprav. Na primer, pri mobilni uporabniški izkušnji imajo prednost kratki obrazci, lahko berljiva vsebina in enostavna orodja za hitro vključevanje uporabnikov, medtem ko je vsebina, namenjena zaslonom namiznih računalnikov, lahko bolj poglobljena.

Tehnologijo postavite na pravo mesto

Odzivna stran mora biti enostavna za postavitev in vzdrževanje, vendar pa je zelo pomembno tudi, da ohranjate odprti dialog s svojo inženirsko in IT ekipo in s tem omogočite uspešno delovanje strani. V idealnem primeru bodo tržniki in poslovni uporabniki redno in zlahka posodabljali spletno mesto.

Merite uspešnost

Vključite podatke in analitiko v zaledno tehnologijo spletnega mesta. Tako boste zlahka ugotovili, kaj deluje najbolj uspešno in kaj ne ter kaj je potrebno izboljšati.


Selitev na odzivno: kakšna je objavna strategija?

Enačba iz oblikovanja odzivne spletne strani ima seveda dva dela. Razmisliti je treba namreč tudi o tem, kako boste postavili svoje novo spletno mesto. Uvajanje preoblikovane spletne strani lahko traja več mesecev, včasih celo let. Si ne morete privoščiti, da bi čakali tako dolgo? Omenjena težava se pojavi predvsem, če trenutno nimate zastavljene mobilne strategije.

Progresivno uvajanje odzivnega dizajna je ena izmed rešitev, ki je dobila zagon v zadnjem času. Pri progresivnem odzivnem uvajanju (oz. odzivnem prilagajanju starih strani) začnete z objavo mobilne verzije vaše spletne strani, nadaljujete z oblikovanjem in objavo strani za tablične računalnike, na koncu pa uvedete še preoblikovano stran za namizne računalnike.

Tak pristop se v veliki meri prilagaja tudi dizajnu, ki je “najprej mobilen”, saj lahko z njegovo pomočjo naslovite najbolj nujne potrebe, poleg tega pa vam ni potrebno čakati, da bo spletna stran preoblikovana v celoti.


Zaključek

Splet ni več enostaven. Razširjenost različnih naprav, s katerimi se je možno povezati na splet, stalno narašča, obenem pa narašča tudi težavnost, da uporabnikom posameznih tipov naprav zagotovite optimalno uporabniško izkušnjo.

Odzivni spletni dizajn je odlično orodje za zagotavljanje optimalnega prikaza vaše spletne strani na vseh napravah. A pri tem ne prezrite pomena strateškega pristopa do oblikovanja spletne strani in izvajanja odzivne strategije.

Z mislijo na “najprej mobilno” in s postopnim uvajanjem odzivnega dizajna lahko najprej naslovite nujne potrebe, potem pa svoji vsebini omogočite, da se razvija in prilagodi tudi za tablične in namizne računalnike. Na ta način tržniki zagotavljajo optimalno zmogljivost svojega spletnega mesta na različnih napravah, ki jih uporabljajo potrošniki.

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja